This event has passed.

« BEIRUT CLOWN ATTACK », a Promenade in Downtown by Clown Me In – Lebanon

The Beirut Street Festival presents

--------------------------------------------

People not stopping on traffic lights is a common huge problem in Lebanon. Needless to tell you how many times I was about to hit a car, a motorcycle or a pedestrian just because I didn't know I had to stop on the GREEN light!!!! Add to this that I've always wanted to do social clowning! And during the last Clown Me In workshop, a marvelous group of clowns was formed and they all had amazing social clowning ideas. So we thought !!!!! WHY NOT. Let's hit the streets for some Clown Me In attacks. We simply congratulated people who stopped on the red light in our own clown way. And guess what, the few people we met have had so much fun and pushed us to do more and more! The only person who was ticked off was the POLICE man and he kicked us out of the street!!!!

====

إن أولئك الذين لا يتوقفون عند إشارات المرور يشكلون مشكلة كبيرة عامة في لبنان. لا أريد أن أقول لكم كم مرة كنت على وشك أن أصدم سيارة، أو دراجة نارية أو أن أدهس عابراً فقط لأنني لم أكن أعلم أن عليّ التوقف على الضوء الأخضر!!! أضف الى ذلك أنني أحببت دائماً القيام بالتهريج الاجتماعي.
وخلال ورشة عمل "كلون مي أن" الأخيرة، تم تشكيل مجموعة رائعة من المهرّجين وكان لديهم أفكار رائعة عن التهريج الاجتماعي.
فكرنا إذن!!!!! ولما لا.. أن ننزل الى الشارع بهجمات "كلون مي أن". حيث نهنئ الناس المتوقفين على الاشارة الحمراء بطريقتنا التهريجية الخاصة. هل تخمنون ماذا حصل؟ لقد سُرّ بعض الناس ممن التقينا بهم كثيراً وشجعونا على المضي أكثر فأكثر في عملنا. وكان المستاء الوحيد هي شرطي السير الذي أخرجنا من الشارع!!!

This event is on facebook