Silent Heart Meditation- Sufism تأمل القلب الصامت - التصوف

Every Thursday at 7:00pm
Location: House Of Wisdom Center
Donation Based
For more info: +9613762233


المكان: مركز بيت الحكمة

لمزيد من المعلومات: +9613762233

To reunite ourselves with God we must first become aware of our own conditioning and wake up to the fact that we may be living our lives blindly as if in a dream.

To awaken from this spell, we must activate the hidden powers that lie dormant within ourselves and make them operative in our daily lives. The Technique we use consists of a special form of Meditation (muraqaba) involving a process called ‘Transmission’ (nisbat). Through this practice of Meditation we can attain intuitive insight which enables us to begin to see all things in their true perspective.

It opens up a new way of thinking, freeing us from our anxieties and fears and in its place we gain a greater sense of happiness and tranquility. This freedom empowers us to experience positive feelings and thoughts towards ourselves and with it the power to love others. It will reveal the powerful inter-relatedness of human existence and the universe and show us the way back to God.

لكي نجمع أنفسنا مع الله يجب علينا أولاً أن ندرك تكييفنا ونستيقظ على حقيقة أننا قد نعيش حياتنا بشكل أعمى كما لو كنا في حلم.

للاستيقاظ من هذه التعويذة ، يجب علينا تفعيل القوى الخفية الكامنة في أنفسنا وجعلها فعالة في حياتنا اليومية. تتكون التقنية التي نستخدمها من شكل خاص من التأمل (المراقبة) يتضمن عملية تسمى "الإرسال" (nisbat). من خلال ممارسة التأمل هذه ، يمكننا الوصول إلى رؤية حدسية تمكننا من البدء في رؤية كل الأشياء من منظورها الحقيقي.

إنه يفتح أسلوباً جديداً في التفكير ، يحررنا من قلقنا ومخاوفنا وفي مكانه نكتسب شعوراً أكبر بالسعادة والطمأنينة. تمكّننا هذه الحرية من تجربة المشاعر الإيجابية والأفكار تجاه أنفسنا ومعها القدرة على حب الآخرين. سيكشف عن الترابط القوي بين الوجود البشري والكون ويظهر لنا طريق العودة إلى الله.