This event has passed.

Talk I "Shooting Revolution" by Monica Maurer

Encounter – Monica Maurer
In this encounter, director Monica Maurer will present her project "Shooting Revolution". A work-in-progress aiming at making a vast audio-visual testimony of the "Palestinian Revolution" of the 70's accessible to a new generation.
Between 1977 and 1982 documentary film maker Monica Maurer made 6 films on the Palestinian diaspora in Lebanon- in cooperation with the Palestinian Cinema Institution - focusing on the social, medical, cultural and political infrastructure, as part of a collective effort to build the base of a future State in Palestine:
democratic and secular, whilst aiming at social change and justice.

Monica will present a 3 minute trailer of her film-project "Shooting Revolution” - an account of these years of construction and hope -
revisited by protagonists of the collective effort to build a better
society for the future generations. She will also screen sequences (about 60 minutes of video) from her previous films, such as “The Fifth War”, “Ashbal” and “Children of Palestine”.

Monica Maurer is a German director who worked with the PLO’s Palestine Film Unit in the 70’s. She is currently working in Rome on a monumental project to digitize the Palestinian visual documents of this era.

The talk is in English
Location: Auditorium - 2nd floor
Open to the public - Places are limited

لقاء مع مونيكا ماورير

في هذا اللقاء تقدّم مونيكا ماورير لفيلم "تصوير الثورة"، وهو عمل قيد التطوير يهدف الى خلق شهادة سمعيّة بصريّة عن الثورة الفلسطينيّة في السبعينات لتكون متاحة للجيل الجديد. بين عامي ١٩٧٧ و١٩٨٢ قامت مخرجة الأفلام الوثائقيّة مونيكا ماورير بتصوير ستة أفلام عن اللجوء الفلسطيني في لبنان بالتعاون مع مؤسسة السينما الفلسطينية. ركّزت هذه الأفلام على البنى التحتيّة الاجتماعية والطبيّة والثقافية والسياسية التي شكّلت جزءًا من مجهود جماعي لبناء أسس دولة في فلسطين في المستقبل: دولة ديموقراطية وعلمانية، خلال محاولة الوصول التغيير الاجتماعي وتحقيق العدالة.
ستقدّم المخرجة فيديو مدته ثلاث دقائق عن فيلمها الذي تعمل عليه بعنوان "تصوير الثورة"، الذي يروي حكاية سنين البناء والامل، يتذكّرها الأشخاص الفاعلون الذين كانوا جزءا من جهود تلك الفترة لبناء مجتمع أفضل للأجيال الجديدة. كما ستقدّم مقتطفات (مدّتها حوالي ٦٠ دقيقة) من مجموعة من أفلامها، مثل "الحرب الخامسة" و"أشبال" وأطفال فلسطين".
مونيكا ماورير هي مخرجة ألمانية عملت مع منظمة التحرير الفلسطينية في وحدة أفلام فلسطين خلال السبعينات. تعمل حاليا في روما حيث تقوم بجهد جبّار للحفاظ رقميّا على الوثائق البصريّة الفلسطينية من تلك الفترة.

الحديث باللغة الانكليزية
المكان: في المسرح - الطابق ٢
الدعوة عامة - الأماكن محددودة

Contact
01 367 013
info@darelnimer.org

This event is on facebook